איך לנהל עסק בתחום התיירות

איך לנהל עסק בתחום התיירות

איך לנהל עסק בתחום התיירות

הקמה וניהול עסק בכל תחום הוא לא קל בלשון המעטה אבל אם נתרכז לרגע בענף התיירות נבין שיש פה קושי הרבה יותר גדול. בעסקי התיירות והמלונאות יש לא מעט תחלופה גם של עובדים- זמניים שמגיעים לתקופות שיא ולכן יש ללמד אותם את הנהלים ואת המערכות בכל פעם מחדש ולהטמיע בהם את ערכי העסק, וגם של הלקוחות ולכן יש לעקוב אחר החדשים ולוודא שהם מרוצים וגם כמובן להביא חזרה בכל פעם מחדש את הקהל הישן והקבוע.

בשביל כך יש צורך גדול במיוחד לנהל את כל המערכות של העסק בצורה אחידה וברורה בכדי שלא תהיינה טעויות ויהיה אפשרי לבצע מעקב בצורה ברורה וכמה שיותר מדויקת.

מבחינת העובדים:

בעסקי התיירות, כאמור, ישנה תחלופה גדולה של עובדים. יש כמובן את העובדים הקבועים שנמצאים במהלך כל השנה ולרוב מדובר בצוות הניהולי, ויש את העובדים המתחלפים אלה שמגיעים בעונות החמות או כאשר יש דרישה ליותר עבודה. לעיתים מדובר בעובדים חוזרים אך לרוב בעובדים חדשים וצעירים שהגיעו לעסק לתקופה מוגבלת בזמן ולא תמיד מעוניינים להתקדם. בכל זאת עליהם להיות חלק מהמערך ולכן יש להטמיע בהם את ערכי השירות של העסק, ללמד אותם את הנהלים, לוודא שהן מייצגים נכונה את העסק וגם כמובן להסביר וללמד אותם על מערכות הניהול השונות במחשוב- בין אם מדובר במערכת קבלה של המלון, תפוסת חדרים, ואפילו מערכת CRM לניהול קשרי לקוחות.

על העובדים לדעת לעקוב מתי מדובר בלקוחות מזדמנים שלא היו קודם לכן בעסק ולכן יש להכניס את פרטיהם לראשונה למערכת בצורה נכונה, ומתי מדובר באורחים חוזרים שיש לעדכן בכרטיס הקיים שלהם שהגיעו שוב, לבדוק את הנתונים הרלוונטיים ולוודא שהם מקבלים את מה שתמיד מזמינים ושהם מרוצים ושלא תהיינה תקלות.

זה כמובן מצריך מערכת ניהול קשרי לקוחות מסודרת ומאורגנת קלה לתפעול ומקושרת בין כל אגפי העסק כך שאף לקוח- קבוע או מזדמן לא ייפול בין הכיסאות בעת הטיפול.

מבחינת הלקוחות:

ללקוחות ממש לא משנה אם מדובר בצוות חדש או ישן, אם העובדים התחלפו או נשארו אותם עובדים. כאשר הוא מגיע לראשונה לבית עסק הוא מצפה לשירות מצוין ואם הוא החליט לחזור בשנית או אפילו יותר מפעם שניה לעסק מסוים כנראה שיש לכך סיבה. זו עוד סיבה מעולה וחשובה מבחינת העסק עצמו לנהל את כל קשרי הלקוחות במערכת מסודרת ומתקדמת- כך שכל לקוח יהיה שמור במערכת עם כל הנתונים הרלוונטיים ולא ירגיש כאילו זו פעם ראשונה שלו בעסק אלא שזוכרים אותו ודואגים לו- הערות והארות, בקשות ודגשים- כאשר כל אלה נמצאים במערכת קל לכולם להתנהל, לעובדים וללקוחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Skip to content